What colour is the sky/ the sun/ the grass/ an apple/ a pear/ a dog/ a cat/ a pig/ a giraffe?
Английский язык 1.10 Программное содержание: · Слова:a duck, a goose · Фразы:What’s missing? Do you give up? I give up. · Глаголы:fly, nod your head
Материалы:маленькие черно-белые картинки животных (последняя страница конспекта),цветные карандаши, клей, рабочий лист к заданию №10, игрушки утка и гусь (можно заменить карточками), карточки по теме животные (большие) - adog, acat, agiraffe, apig, abear, ahorse, acow, agoat, aduck, agoose.
Песни:Hello, hello, bye, bye, we all fall down Мультфильмыивидео: ü видео http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=qI7nYvVXudo#! (what can you do?) ü http://www.youtube.com/watch?v=EyNobTtxZ10&list=PL15482043DDB81F63 (части тела) ü A farm https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cjB8NpB0aEc#! Примечание: Чтобы скачать видео с youtube.com, необходимо в адресной строке после www. набрать ss, пример: www.ssyoutube.com/watch?v=oRlRmm4kwxs
Ход занятия Дети встают в круг и поют песню Hello-hello, выполняя движения согласно словам песни. Hello, hello. (Wave one hand, then the other hand) Can you clap your hands? (Clap!) Hello, hello.(Wave!) Can you clap your hands?(Clap!) Can you stretch up high? (Stretch!) Can you touch your toes? (Bend down and touch your toes) Can you turn around?Can you say hello? (Wave, then say hello to as many people as you can!) Hello, hello.(Wave!) Can you stamp your feet? (Stamp your feet.) Hello, hello.(Wave!) Can you stamp your feet? (Stamp your feet.) Can you stretch up high? (Stretch!) Can you touch your toes? (Bend down and touch your toes) Can you turn around? (Turn around) Can you say hello? (Wave, then say hello to as many people as you can!) Hello, hello.(Wave!) Can you clap your hands? (Clap!) Hello, hello.(Wave!) Can you stamp your feet. (Stamp your feet!) Повторение глаголов. По команде преподавателя (выборочно из списка) дети выполняют команды (по необходимости П. показывает детям, что они должны делать): Fly, smile, cry,freeze, fly,hop, nod your head,turn around, sit down, stand up, stretch up high, jump, walk, run, swim, touch the door, point to the window, point to the chairs, touch smth brown/green/blue/red/yellow/pink/…, touch the wall, tiptoe, sleep, touch your head, shoulders, knees and toes, eyes, ears, mouth and nose, make a circle. Clap, clap, clap your hands Clap your hands together. Nod, nod, nod your heads. Nod your hands together. Stamp, stamp, stamp your feet. Stamp your feet together.
Повторение вопросов What’syourname? How are you? и How old are you? What colour do you like? Can you jump/walk/run/swim/tiptoe/clap your hands/stamp your feet/ smile/cry? Игра с мячом. П. показывает детям мяч и спрашивает:What’sthis? И What colour is the ball? Далее П. кидает мяч каждому ребенку по очереди и задает вопрос What’syourname? (Mynameis…). Далее аналогичное упражнение с вопросом Howareyou? , дети по очереди отвечают на вопрос: -I’mfine, thankyou. How old are you? – I’m… What colour do you like? (I like…) What colour is the sky/ the sun/ the grass/ an apple/ a pear/ a dog/ a cat/ a pig/ a giraffe?
Популярное: Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (465)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |