Диагностика скорости запоминания, точности, прочности запоминания, организованности памяти.
На большом листе бумаги написано 20 слов. лещ – чай дуб – кастрюля корова – окно луна – арбуз земля – тыква акула – книга воробей – рука цапля – нос лопата – часы молоток – хлеб Медленно зачитать один раз все слова. Затем убрать лист со словами. Учащимся дается 3 минуты для воспроизведения слов. Затем преподаватель еще 2 раза зачитывает слова. Школьники воспроизводят, что запомнили письменно. Третий раз учитель читает слова 2 раза. Снова ученики по памяти записывают слова. ОЦЕНКА РЕЗУЛЬТАТОВ: Те подростки, которые после первого прочтения воспроизводят наибольшее число слов, отличаются лучшей скоростью, точностью и организованностью памяти (за каждое слово — 0,5 балла). Те учащиеся, которые после второго прочтения показали средние результаты, получают средний балл (обычно это 5 баллов). Остальные имеют наименьшие показатели скорости, точности и организованности памяти. 3. Для исследования логической (смысловой) памяти подростков можно использовать следующий методический прием: Прочитайте учащимся три слова, объединение по смыслу, при этом специально обратите внимание на логическую связь, существующую между словами. Для исследования можно воспользоваться следующими словами: охотник — медведь — берлога весна — солнце — ручей река — рыболов — уха праздник — песни — веселье город — улицы — дома больница — врач — больные война — солдаты — сражение чтение — глаза — книга деление — делимое — делитель куб — стороны — ребро , сад — земля — растение игра — правила — игроки доклад — обсуждение — резолюция школа — ученики — учитель дерево — ствол — листья Из этих заданий подростку можно предложить любые шесть. Прочитав вслух шесть строк, учитель затем предлагает школьнику карточку, на которой написано первое слово из каждой тройки. ОЦЕНКА РЕЗУЛЬТАТОВ: любые три правильно выполненные строки свидетельствуют об удовлетворительном уровне развития логической памяти.
ПРИЛОЖЕНИЕ 3 Pre- listening task Reorder the genres according to your reading preferences starting with the less interesting: fairy tales poems comics legends myths detectives comedies While - listening task Match the children`s names with the genres of which they are talking. One genre is extra:
About space Nick About monsters Liz About interesting man Jessica About historical places Mike About animals Post- listening task Choose one title which suits best to the text you`ve just listened: a) “Tastes differ”; b) “Book Talk”; c) “Reading Preferences”; d) “Eastover Community school”. Аудиотекст 1 Presenter: Good morning. It’s 10a.m. and it’s time for your favourite programme Book Talk. Today we’re in Eastover Community school. We’re going to ask boys and girls here about the books they read last. Hello. What’s your name? Mike: Mike. Presenter: Tell us about the book you read last. Mike: This book has a lot of monster stories. It’s really exciting. One story is about the boy who didn’t like his brother, who was a monster! Presenter: Thank you, Mike. Now you, Liz, what can you say about the book you read last? Liz: I think this book is very interesting. Mostly because it is about the near future. It’s exciting how far man can go in space and it’s about the year 2051. Presenter: Thank you, Liz. Let’s ask the girl over there. Jessica: I’m Jessica. My book yells us what life in castles was like. It’s about how castles were built, and how people lived in them. If you love history, you’re going to love this book. It’s really interesting. Presenter: Thank you, Jessica... What’s your name? what about you? Nick: I’m Nick. My book’s about Charlie Chaplin. This story’s funny as well as sad. I liked the book because of the amazing things he did. I think he’s one of he best comic film actors. Presenter: Thanks to everybody. I know you all think reading is great. We’re going back to the studio and if you stay with us…
ПРИЛОЖЕНИЕ 4 Pre – listening task Write the sports in the right column (some sports suit more than one category): Squash, ping pong, fitness training, aerobics, bowling, karate, weight training, wrestling, athletics.
While - listening task Fill in the gaps:
Post – listening task You will be divided into four groups. Each group is going to find information about a particular kind of sport. The first group will be responsible for athletics, the second one – for races, the third – for gymnastics, the fourth – for boxing. Make your presentations in a schematic way. Аудиотекст 2 We are sure you are all interested in sport. Many of you certainly play such games as volleyball or football, basketball or tennis. People who play a game are players. Players form teams and play matches with other teams — their opponents. Two players playing with each other are partners. Each team can lose or win. In a football match players try to score as many goals as they can. Most matches take place in large stadiums. Athletics is the most popular sport. People call it 'the queen of all sports'. It comprises such kinds of sports as: running (for different distances), jumping (long and high jumps) and others. From time to time international championships and races (horse-races, motor-races, cycle-races) take place. Representatives of various countries can win a gold, silver or bronze medal. Such great championships in sport are organized every four years and we call them Olympic Games. Only the best may take part in them. There are so many kinds of sports, such as cycling, swimming, gymnastics, boxing, skating, skiing, rowing and many more in which you can take an active part or just be a devoted fan.
ПРИЛОЖЕНИЕ 5 Pre – listening task Make up sentences out of words: a) four, a, meals, in, the, there, English, home, are, day. b) of, day, breakfast, the, is, first, meal. c) starts, juice, with, soup, lunch, fruit, or. d) during, members, the, dinner, all, together, the, down, sit. e) part, instead, the, people, of, tea, dinner, of, have, greater.
Популярное: Как построить свою речь (словесное оформление):
При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою... Генезис конфликтологии как науки в древней Греции: Для уяснения предыстории конфликтологии существенное значение имеет обращение к античной... Как выбрать специалиста по управлению гостиницей: Понятно, что управление гостиницей невозможно без специальных знаний. Соответственно, важна квалификация... Почему стероиды повышают давление?: Основных причин три... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (720)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |