REMEMBER: I haven’t seen you for ages. I haven’t met him for a long time
Произношение окончания - ed : [d] после гласных и звонких согласных: opened , offered , played , [t] после глухих и шипящих согласных: cooked , worked , [id] после t и d: wanted, landed, studied.
В английском языке есть конструкции, служащие для выражения привычек, привычных действий и состояний в прошлом: 1. used to используется для выражения действий и состояний в прошлом: He used to live here as a kid. / I didn’t use (NOT didn’t used) like my older sister. I used to read fairy tales when I was little. 2. would используется только для выражения действий в прошлом: My brother and I would play in the woods when we were kids. This girl used to be (NOT would be) shy. Practice: 1. Выучите стихотворение наизусть . Объясните употребление Past Simple,Present Perfect: Pussy Cat, Pussy Cat, Where have you been? «I’ve been to London To look at the Queen». Pussy Cat, Pussy Cat, What did you see there? «I saw a little mouse Under her chair».
Образуйте 2-ю и 3-ю формы от следующих глаголов. Модель : begin: began, begun. Ask, change, meet, speak, shine, decide, travel, come, blow, sing, notice, cry, want, return, look, start, see, run, have, do, lie, buy, work, walk.
3. Завершите диалог, используя глаголы, данные в скобках, в Past Simple или Present Perfect : A: Have you ever been (you ever be) to Australia? B: No, I … (never be) outside Europe. … (you be) there? A: Well, no, not yet. But my parents … (just book) a holiday to Australia for next month. I’m so exited! They … (tell) me about it last week. I still can’t believe it’s true. B: Wow! You’re really lucky! … (you do) your packing yet? A: No, I … (not do) any packing but I … (already write) a list of things to buy. Yesterday I … (buy) some film for my camera.
4. Выберите нужный предлог и переведите предложение : a) They’ve lived there for/since two years. b) I haven’t seen Jim for/since a week. c) Amy’s been in hospital for/since May. d) I’ve had English lessons for/since June. e) He’s had his new computer for/since month. f) I haven’t seen him for/since 10 o’clock.
Заполните пропуски в следующем правиле: We use … when we are talking about how long something lasts. We use … when we are talking about when something started.
5. Работайте с партнером. Прочитайте следующие диалоги: A: What’s the matter with you? B: I have a toothache. A: I’m sorry to hear that. What happened? B: I ate candies all day yesterday.
A: What’s the matter with you? B: I have a backache. A: I’m sorry to hear that. What happened? B: I practiced shaping all day yesterday.
A: What’s the matter with you? B: I have a headache. A: I’m sorry to hear that. What happened? B: I drank wine all day yesterday.
6. Работайте с партнером. Составьте диалог, используя собственные слова, и драматизируйте его:
7. Завершите следующие высказывания в соответствии с моделью: Model: — Let’s go to the Zoo. (my childhood) — With pleasure. I haven’t been to the Zoo since my childhood. 1. — Let’s go to the restaurant (last winter). — With pleasure … . 2. — Let’s go to Volgograd (1995). — With pleasure … . 1995. 3. — Let’s go to the Planetarium (my childhood). — With pleasure … . 4. — Let’s go to the Internet-cafe (last year). — With pleasure … .
8. Подчеркните правильную форму в следующих предложениях и переведите их: 1. We used to live/were living in the country. 2. I used to spend/was spending all my money on sweets when I was younger. 3. Did you use to collect/Were you collecting autographs as a kid? 4. I used to go/was going downstairs when I tripped and fell.
9. Ответьте на вопросы о своем детстве: Did you get on well with your brothers and sisters? Did you use to fight with your brother or sister? Did your parents read to you as a child?
10. Работайте с партнером. Расспросите партнера о его детстве. Используйте идиомы, выражения used to , would , а также опорные слова и выражения из следующей таблицы:
Сделайте заметки:
Работайте с группой. Пользуясь заметками, расскажите группе о детстве вашего партнера. Ответьте на вопросы группы . Прочитайте и запомните следующие идиомы: Fall into your lap also drop into your lap — to come by chance and good luck. Give sb the boot — to get rid of someone, from a job or a relationship. Make out like a bandit —to receive a lot of presents or money. Not have a bean — to have no money. Be nuts about sb/sth — to like someone or something very much. Lesson 13 Numerals В английском языке числительные делятся на количественные и порядковые:
Two hundreds, four thousands, five millions 101 — one hundred and one. 375 — three hundred and seventy-five. 269 — two hundred and sixty-nine. 3016 — three thousand and sixteen. 7234 — seven thousand two hundred and thirty-four. 4300981 — four million three hundred thousand and eighty-one. Fractions and decimals: 1 ¼ — one and a quarter 1.25 — one point two five 1 ½ — one and a half 1.5 — one point five 1 1/3 — one and a third 1.75 — one point seven five 1 ¾ — one and three quarters 1.33 — one point three three Percentages: 26 % — twenty-six per cent More than 50 % is the majority; less than 50 % is the minority Arithmetic: + — addition 6 + 4 = 10 (six plus/and four equals/is ten); – — subtraction 6 – 4 = 2 (six minus four equals/is two); × — multiplication 6 × 4 = 24 (six times/multiplied by four equals/is twenty-four); : — division 4 : 2 = 2 (four divided by two equals/is two). Practice: 1. Работайте c партнером. Расспросите вашего партнера о возрасте членов его семьи. Используйте следующие слова и выражения : Ages of man: How old are you? I am … 17 (30, 31…, 55…) …seventeen. I am over seventeen. I am nearly eighteen. I am under age yet. = I am not yet eighteen. In four month’s time I’ll come of age. She is still in her teens (13—19). She is a teen-ager. She is in her (early, mid, late) teens. She is in her early thirties (i. e. between 29 and 40). She is a middle-aged person. She is an elderly person.
2. Работайте с партнером. Задайте ему эти вопросы, затем поменяйтесь ролями: 1. When were you born? 2. What is your height and weight? 3. What is your address? 4. What is the population of your town? 5. What is the population of Russia?
Популярное: Почему стероиды повышают давление?: Основных причин три... Почему люди поддаются рекламе?: Только не надо искать ответы в качестве или количестве рекламы... Как построить свою речь (словесное оформление):
При подготовке публичного выступления перед оратором возникает вопрос, как лучше словесно оформить свою... Почему двоичная система счисления так распространена?: Каждая цифра должна быть как-то представлена на физическом носителе... ©2015-2024 megaobuchalka.ru Все материалы представленные на сайте исключительно с целью ознакомления читателями и не преследуют коммерческих целей или нарушение авторских прав. (291)
|
Почему 1285321 студент выбрали МегаОбучалку... Система поиска информации Мобильная версия сайта Удобная навигация Нет шокирующей рекламы |